sunnuntai 28. syyskuuta 2014

Parasta just nyt


*iltakävelyretket
Mut on viety viime aikoina kävelylle sekä Seurasaareen että Munkkiniemeen. Ja uskomatonta mutta totta, kyseessä oli mun ensimmäinen kerta kun kävin Seurasaaressa. Olin tietenkin yhtä isoa ihastelua ja ihmetystä ja "Ooh kato söpö talo! Ja kato ihana laituri!" -huudahtelua koko mimmi. Munkkiniemestä pidin myös kovasti, seutu on kovin idyllistä ja talot kauniita (ja meri on ihan vieressä, se on aina plussaa). Ja tähtitaivas näkyi kauniisti kun ilta pimeni.

*when great minds think alike
Kärsin eilen suunnattomista kofeiinivajareista ja tuskastuneena sohvalla mietin, että keittäisinkö kahvia aeropressillä (parempi maku) vai ihan kahvinkeittimellä (enemmän kahvia), kun puhelin piippasi viestin saapumisen merkiksi. Parin korttelin päässä asuva ystävähän se siellä kyseli, missä hiihdän ja että maistuisiko tsufee. "Just kelasin et pakko saada kahvia, mutta tarviin sitä paljon!" Ystävä lupasi keittää kahvia runsain määrin, joten kirmasin riemuissani kylään kaupan ja suklaahyllyn kautta. Seuraavat kaksi tuntia kuluivatkin hyvän kahvin ja seuran parissa.

*Strange Talk
Löysin tän mielettömän aussibändin joskus viime talvena(?) ja muistin taas äskettäin tän olemassaolon! Vaikka musiikki ei olekaan vuodenaikaan sopivaa, koska se on aika sinänsä kevyttä ja iloista ja mulle tulee siitä isot kesävibat, olen kuunnellut niiden viime keväänä julkaistua ekaa levyä aika repeatilla.

*maailman kivoin hengailuseura

*reissut ruokakauppaan
Mentiin yhtenä iltana ruokakauppaan ja vihannesosastolla aloin selittää seuralaiselleni, kuinka löysin tosi hyvän kasvislasagnen ohjeen ja näytin vihanneksia hänelle.
Minä: "Ja sit ohjeessa luki myös että näitä munakoisoja, mutta mä en kyllä silloin jaksanut laittaa niitä."
Hän: "Niin.... Toihan on kyllä kesäkurpitsa, joka sulla on kädessä."

Seuralainen sai päivän naurut ja kuittaili asiasta koko loppuillan. En myöskään saanut auttaa ruoanlaitossa. "Kiitos avuntarjouksesta, mutta jos sä vaan katsot tällä kertaa."

*rakkaan klubin syntymäpäiväjuhlat

Kära kära Lauantaidisko täytti eilen viisi. Etkoiltiin täällä mun luona, sillä olin kutsunut kasaan Rööperin maailmanparannuskerhon eli kaksi lempityttöäni ja pidimme perinteiset viini-iltamat. Juotiin viiniä, kerrattiin kukin omia kuulumisiamme ja meikkailtiin eli vietettiin sitä parasta ystäväaikaa. Myöhemmin suunnattiin Kamppiin ja onnittelin lämpimästi diskon puikoissa hääriviä frendejä mielettömästä taipaleesta (viidessä vuodessa on kuitenkin Onnelat sun muut Motelletit ehtineet kaatua useampaan otteeseen). Onnellisina karkeloitiin koko ilta (asiaankuuluvalla vakavuudella asiaankuuluvine drinkkilippuineen, voi apua). Oli muuten melkoiset bibikset!

*television katsominen

Oon katsonut viime aikoina varmaan enemmän telkkaria kuin kahtena viime vuotena yhteensä! (Siihen ei tosin paljon vaadita.) Australian MasterChef on ihan lemppari ja on tullut katsottua myös melkein kaikkia kotimaisia reality-hömppiä. Syytän seuraani tästä omille paheilleen altistamisesta.

*sunnuntai-brunssi

Käytiin vanhojen luokkakavereiden kanssa tänään brunssilla Fannyssa ja voi miten ikävä mulla noita tyyppejä onkaan ollut! Väsynyttä läppää, hyvää ruokaa ja ihmisiä, joiden kanssa voi puhua mistä tahansa, vaikka ei nähdäkään usein. Meillä oli mielettömän tiivis ryhmä koulussa ja vaikka koulutaival päättyi jo monta vuotta sitten, ollaan edelleen kuin yhtä perhettä. Ne tuntee mut ja mä tunnen ne. Me puhutaan vakavista ja kevyistä asioista ja seisotaan aina toistemme tukena. Ei voi taaskaan kuin kelailla kiitollisena, miten upeita ihmisiä mä olen elämääni onnistunut haalimaan.

xx,

Anna

2 kommenttia:

  1. Haha, mulle tulee aina niin hyvä fiilis, kun luen sun postauksia, vaikka kirjoittasit pölypallojen imuroinnista. :D Laita ens kerralla kasvislasagneen munakoisoa, se on vaan niin hyväääääää! Ja muutenkin munakoiso on rakkautta omituisennäköisessä mörönvioletissa paketissa. Oisin kanssa halunnut tonne Tavan synttäribibiksiin, mutta ei tällanen vanha röhnäke enää jaksa muuta tehdäkään kun kattoa sitä telkkaria.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei miten ihanasti sanottu, kiitos Helena! <3

      Mä oon kuullut nyt niin paljon munakoiso-ylistystä, että pitänee lisätä kasvislasagne lähipäivien ruokalistalla munakoisoineen kaikkineen. Ja hei, itse tosiaan telkkaria viime aikoina enemmän tai vähemmän (lue: enemmän) tuijottelleena musta tv-ilta kuulostaa hyvältä (etenkin kun niitä on tullut itsekin vietettyä, hehe).

      Poista