maanantai 15. kesäkuuta 2015

Kesän ensi päivät, kodinuudistus-projekti ja muita kuulumisia


Maanantaille osuvaa arkivapaa on ehkä suurinta pientä luksusta, mitä tiedän. Etenkin kun sen saa kuluttaa tekemällä ei-oikein-mitään eli istumalla sohvalla kuppi hieman jäähtynyttä, tuoretta kahvia vieressä. Happy days, kuten rakas Lontoon host-perheeni isä tapasi aina sanoa.


Olin koko viikonlopun töissä eli missasin sekä Sidewaysin että aurinkoisen lauantain. Enemmän noista harmittaa kyllä Sideways, mutta oli mieletöntä kuulla festareiden takana hääriviltä tutuilta, että tuore festari-tulokas ylitti odotukset kaikin puolin. Sideways, I'll see you next year!

 Ihana, kaunis, VEHREÄ Bulevardi. Miljoona sydäntä.

Ylihintaista, kauniisti koristeltua ja ah-niin-herkullista jäätelöä. Pakko käydä vähintään kerran kesässä. Tosin tämä oli jo mun toinen jätski.

Noin muuten kesän alku on sujunut mitä mainioimmin. Töihin on aina kiva mennä ja vapaa-ajalla vietän aikaa paitsi sohvannurkassa kirja kädessä, myös emännöimällä erinnäisiä ex tempore -kahvikutsuja ja illanviettoja. Musta on ihanaa kutsua ystäviä mun kotiin. Tykkään muutenkin olla kotona, sekä yksin että ystävien kanssa.

Mulla onkin itseasiassa meneillään pienehkö kodinuudistus-projekti. Mä ajattelin pitkään, että turha mun on panostaa tähän nykyiseen asuntooni kun ei tää ole edes oma eli muutan kuitenkin joskus pois. No, tossa talvella tajusin, että olen asunut tässä rakkaassa pienessä yksiössäni jo yli neljä vuotta ja että vaikka onkin mahdollista, että rakastun silmittömästi kesän aikana ja muutan yhteen herra Kaksilahkeisen kanssa ensi jouluna, on myös hyvin mahdollista, että asun tässä vielä seuraavatkin neljä vuotta.

Niinpä pääsykokeiden jälkeen laadin listan asioista, joita täällä haluan uudistaa tai muuttaa. Listalta löytyy niin uusia huonekaluja (joskin toivon löytäväni kaikki ne käytettyinä) kuin pientä maalausprojektiakin ja nyt toteuttelen niitä, vähän kerrallaan.

Hakusessa on muuan muassa uusi ruokapöytä tuoleineen (sellainen valkoinen, yksijalkainen pyöreä pöytä), yöpöytä ja pöytälamppu. Projekti etenee ja minä hyrisen tyytyväisyydestä.


Koti-projektia lukuunottamatta muutamat viime viikot ovat kuluneet aika "tavallisesti". Käyn salilla, luen kirjoja ja iloitsen elämästä ystävien kanssa. Ja olen käynyt treffeillä. Keveillä, huolettomilla, nauruntäyteisillä treffeillä. (Äiti, älä innostu, vaikka olikin kivaa.) En mä tiedä tuleeko tästä mitään, mutta muistin taas, miten aidosti siistiä on tutustua uuteen ihmiseen. Olla vilpittömän utelias.

Seuraavaksi ajattelin poiketa kaupungilla. Tarvitsen uuden lampun palaneen tilalle ja kuivashampookin on lopussa. Ulkonakaan ei sada enää.

Kivaa maanantaita!

xx,

Anna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti